jordskepp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Ekonomi - Hur blir saker möjliga?

2 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

henrik



I detta forum kan ekonomiska möjligheter och problem disskuteras.

exempelvis: EU - pengar?

kan vi söka stipendier? fonder?

Vad kostar saker att bygga?

Hur fan skall detta göras? (hahaha)

2Ekonomi - Hur blir saker möjliga? Empty Ekonomi 2008-11-11, 10:45

modulation



Det borde finnas en rad möjligheter när det gäller att söka fonder bidrag och stipendier men frågan är om det är något man vill göra, alltid när man söker pengar bidrag fonder stipendier osv så brukar det allt som oftast bli en massa krav som man måste uppfylla som man kanske inte alltid är peppad på att genomföra.

Men helt klart värt att titta närmare på !

Hur det är med Eu-bidrag har jag ingen aning om. Men fonder och stipendier finns det ju gått om!

henrik



Hej där!

Mitt i natten snubblade jag över din blogg, när jag satt och försökte hitta vart man kunde läsa om eventuella EU bidrag att söka för ett framtida/pågående projekt.
Vi är ett antal personer som planerar och funderar kring möjligheterna att starta ett jordbrukskollektiv. Tanken är att på sikt bli helt självförsökrjande med mat, el, vatten och avlopp genom att bygga flera så kallade jordskepp/earthships, och vi funderar mycket kring möjligheterna till ett större vindkraftverk eller i utopin ett geotermiskt minikraftverk.
Jag undrar vad du tar betalt för att göra eventuella efterforskningar, eller om du kan hjälpa mig att hitta mer specifik information om vart man kan göra dessa efterforskningar själv?
bra blogg! skall läsa vidare.

Med vänliga hälsningar

Henrik Bodin.



Jag skickade iväg detta till evolveu@gmail.com
http://evolveu.bloggsida.se/

Jag läste även om bönder som odlar lin, odlar lin eller andra (lin är det enda jag vet säkert) växter som är bra för miljön och för marken, så kan man få eustöd. vissa svenska bönder odlar tillochmed för att sedan ELDA UPP hela skörden, bara för eu-pengarna.
Sådana saker är ju rätt käcka, man kan ju, exempelvis, odla någonting som lin i början, på åkermark som man annars inte hinner odla, så får man pengar att köpa andra saker för, medan man själv senare på hösten kan skörda en hel del lin/annat att använda som material eller sälja.

eu-pengar känns horigt, för eu är egentligen inte snälla. men man måste ju låta ändamålet helga medlen ibland.

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet