jordskepp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

nya sidan

5 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1nya sidan Empty nya sidan 2008-12-23, 05:37

meffo



nya sidan (som är mycket hetare än den här) ligger på http://dalaservern.sytes.net/jordskepp/ - lägg om domänet dit också.

2nya sidan Empty Sv: nya sidan 2008-12-23, 19:43

Gäst


Gäst

Alla mina inlägg försvinner härifrån nu.



Senast ändrad av Jonas den 2009-01-03, 15:32, ändrad totalt 1 gång

3nya sidan Empty Sv: nya sidan 2008-12-27, 05:52

meffo



lägg om domänet nu, finns ingen anledning att inte göra det. kolla!

http://dalaservern.sytes.net/jordskepp/

se om det kanske går att exportera från det här forumet till det andra? annars skit i det som står här och inrikta er på nya forumet istället. peace out.

4nya sidan Empty Sv: nya sidan 2008-12-30, 17:21

Gäst


Gäst

Alla mina inlägg försvinner härifrån nu.



Senast ändrad av Jonas den 2009-01-03, 15:33, ändrad totalt 1 gång

5nya sidan Empty No new skins. 2008-12-31, 12:44

Admin


Admin

Först och främst, punBB som jag använder till det här forumet går inte att flytta till CSV tyvärr.
Så alla konversationer till dags dato skulle förgås.

Sen känns det lite som om det ändå är två projekt, då kan det ju vara smidigt om vi även har två domäner kanske men samtidigt har Wiki funktinen tillsammans. wiki.jordskepp.nu går ju att skapa med, samt göra den public så att vem som helst får lägga upp info men att vi har moderatorer som kontrollerar det som läggs upp.

Btw har ja inte nytt skin, tog bort bakgrundsfärgen bara samt att reklambannern tydligen gick att stänga av i configen. Hade missat det.

http://jordskepp.nu

6nya sidan Empty Sv: nya sidan 2008-12-31, 15:15

Gäst


Gäst

Admin skrev:Först och främst, punBB som jag använder till det här forumet går inte att flytta till CSV tyvärr.
Så alla konversationer till dags dato skulle förgås.

Sen känns det lite som om det ändå är två projekt, då kan det ju vara smidigt om vi även har två domäner kanske men samtidigt har Wiki funktinen tillsammans. wiki.jordskepp.nu går ju att skapa med, samt göra den public så att vem som helst får lägga upp info men att vi har moderatorer som kontrollerar det som läggs upp.

Btw har ja inte nytt skin, tog bort bakgrundsfärgen bara samt att reklambannern tydligen gick att stänga av i configen. Hade missat det.


Jodå, det finns migreringsmöjligheter mellan phpBB och Drupal, så det fungerar visst.
En CSV-fil är ju bara att du exporterar databasen via exempelvis PHPMyAdmin, eller via SQL-kommando om man så gillar det bättre. Så det där är inte helt sant.

Bra val att ta bort bakgrundsfärgen, reklamen har jag inte sett överhuvudtaget så det spelar ju ingen roll.

Två projekt vet jag inte om det behöver vara.
Det här är ju inget projekt alls, det är ju bara ett forum och sen finns det inte så mycket mer. Det lockar inte direkt folk...

Vill du inte använda det så är det ju förstås helt OK. Jag kan göra något annat av siten istället.
Jag tycker bara att det hade varit ganska mycket smartare att göra en gemensam site eftersom samma folk ändå kommer hänga på båda ställena. Men som sagt, det är ju helt och hållet upp till dig.
Websiter brukar ju kunna bli en hjärtebarn och sånt. Aja...

Finns inte så mycket mer att säga...

peace och adjö.

7nya sidan Empty Sv: nya sidan 2009-01-02, 19:35

Aursari



jag ser ingen anledning att byta sida, till ett mycket mer pretantiöst sida som jag förövrigt tycker är krångligare och fulare.. men men , det är ju inte svårt att bli användare på båda sidorna om man skulle tycka det var givande..

och att såga någon annans projekt inte är ett projekt. är för mig en väldigt självgod och egotrippad tanke. men det får stå för dom som tänker så.

Och att överge sina egna tankar och drömmar och att fullfölja andras är för mig helt rygradslöst och hjärndött..

LÅT DET VARA TVÅ FORUM FÖRBÖVELN.

Och om folk vill lära sig att odla morötter och potatis finns det en väldigt utförlig beskrivning i Pettson böckerna. man kan även lära sig att odla köttbullar, men det är en annan historia..

8nya sidan Empty Sv: nya sidan 2009-01-03, 14:44

Gäst


Gäst

Aursari skrev:och att såga någon annans projekt inte är ett projekt. är för mig en väldigt självgod och egotrippad tanke. men det får stå för dom som tänker så.


Skön inställning.
Kanske borde ta det lite lugnt med kaffet?

Vad jag menar när jag skriver att detta inte är ett projekt så menar jag att det endast är en forumsdel och för mig är ett projekt en större site med information om hur man kan gå till väga, och där det finns information som kan hjälpa andra.
Men du tycker uppenbarligen det är roligare att prata om sex-och-samlevnad än att konstruktivt utveckla något som lockar folk till att öppna sina tankar...

Aursari skrev:
Och att överge sina egna tankar och drömmar och att fullfölja andras är för mig helt rygradslöst och hjärndött..

Vad syftar du på egentligen?
vem gör det?
Vet du ens vad du pratar om just nu, för det verkar verkligen inte som det.

9nya sidan Empty Sv: nya sidan 2009-01-03, 18:26

Aursari



Angånde Projektet, så menar jag att det du skriver och säger visar ingen respekt för dom som ser det som något annat.

Och att överge sina egna idéer. är att dom flesta har en annan tanke än dalarna. och jag personligen skulle inte kunna bo granne med någon jag irriterade mig på hela tiden... inte om vi skall ha någon slaggs gransämja... inget illa . men jag tror att vi får försöka förstå varandra bättre om en diskusion skall funka. för sånna som jag kommer alltid att finns. och du borde värkligen vänja dig.

Ingen vill väll att det skall bli som Grannfejden i Vojakkala , eller????

inget illa jag vill inte att du skall försvinna från det här forumet.. men var inte så snarstucken.
Det hjälper ingen.

10nya sidan Empty Sv: nya sidan 2009-01-03, 18:31

Gäst


Gäst

Nu har det ju diskuterats lite fram o tillbaka hurvida vi ska flytta forumet eller inte. Rent generellt känner jag att det är onödigt att överge en fullt fungerande funktion för en mer plottrig och halvfärdig. Så jag kompromissar och ger bort en subdomän ist. eftersom dessa två forum ändå kommer att diskutera två skilda samhällen även om tanken är den samma.

http://dalarna.jordskepp.nu/

Tack, men det behövs inte.
Jag tappade intresset av att ha med jordskepp.nu att göra längre.
Jag kör något eget istället så kan ni ha detta ifred. Det blir nog bäst så.

Berätta dock gärna hur man tar bort sitt konto, för det verkar inte gå...
Annars kan Gus bara ta bort mig och de inlägg jag lagt här.

Ha det bra osv.

11nya sidan Empty Sv: nya sidan 2009-01-03, 21:29

henrik



Aursari skrev:Angånde Projektet, så menar jag att det du skriver och säger visar ingen respekt för dom som ser det som något annat.

Jag tcker att det här understryker vad Terrence Mckenna säger i sitt snack om kultur, "culture is not our friend". "we are led by the least among us". I stora politiska spektakel så talar man om korkade marionetter, och här är det den högljudda byfånen som får för sig att den skall tala allvar. Jävligt onödigt "Aursari"

Forumet är, som det är nu, funktionsdugligt i ETT syfte, det är att ett gäng pundare skall sitta och dra fliniga skämt, Ja, det kommer alltid uppstå konflikter, men det uppstår mindre konflikter ifall man inte leker starta konflikt för att bevisa att konflikter skapas. Forumet används inte konstruktivt, har ingen som helst möjlghet att locka människor som man inte redan känner och säger till, och du känner att det är vettigt och ok att börja bitcha med folk på sätt som du ABSOLUT inte kan tro att vem som helst tycker är ok?

jag VET att du är en trevlig, rolig, smart kille, jag tycker att det du skriver är underhållande, och jag vet att du är intelligent, men när du uppför dig som en obildad otrevlg jävla nolla så blir de flesta, som inte har fått en positiv bild genom arvid, rätt irriterade. Med andra ord, sådana som du kommer alltd finnas, ja, men n får fan lära er uppföra er bättre på internet. jävla lunartstormscrapp.

Tack, för att du med ditt engagemang lyckats få iväg en medlem som faktiskt har gjort och kommer göra mer än dig. Jag tror inte att du är intresserad utav att göra någonting sådant, någonsin. Det var elakt skrivet, men jag är jäkligt arg och behöver en cigg.

12nya sidan Empty Sv: nya sidan 2009-01-04, 02:16

meffo



att barn kan vara så elaka.

jag vet att ingen av er är dum i huvudet, jag ser precis var ni överdrivit och precis var, hur och varför ni har irriterat er på varandra, så jag förstår. det är inte lätt. dock tycker jag att ni gemensamt verkar ha sänkt nivån till under all anständighet. visst tycker jag att man skall vara frispråkig, visst har jag blivit imponerad av många saker som ni har sagt och gjort. men det verkar som att det är dags att påpeka att vi inte går på dagis längre.

om man skulle döma bara efter den här tråden får man snabbt intrycket att det bara är jag och gustav som har ens den minsta måtta av hövlighet och intelligens. jag vet att det inte är så, men snälla rara söta älskade vänner, ni kan väl i alla fall försöka fundera på om ni verkligen måste lägga er i varandras affärer på detta beklagliga vis?

jag ville helt enkelt meddela att jonas, alex och henrik precis har bevisat att de är töntiga, otåliga, kritiska, ointresserade, drar förhastade slutsatser, skiter i varandra och dessutom innehar en känslomässig ålder på ungefär 4-5 år ungefär. det är helt normalt alltså, ingen diss, bara ett konstaterande.

jonas och alex, jag hade inte tagit illa upp eller irriterat mig på något av de som ni skrev till varandra. sluta mesa er, känslojunkies, borderlineemos, lättstötta småflickor! fortsätt uttryck er!

jag tycker inte att det finns särskilt mycket material på den här sidan som behöver exporteras, det som skrivits hittills är utbytbart och mestadels ganska flummigt. jag tycker att jonas sida är mycket snyggare, även om den är lite plottrig i jämförelse. den är i alla fall innehållsrik. så på något sätt finns det en poäng i att han, som ändå har tid, energi, resurser och engagemang har mer av ett projekt på gång än vad vi har. det betyder dock fortfarande inte att det på något sätt är korrekt att påstå att vi inte har ett projekt. vi har ett jättefint projekt på gång, ett gäng vänner som har bestämt sig för att göra något stort, spännande och hållbart tillsammans i framtiden. det här är fortfarande gustavs domän, så han använder det till vad han vill - och det finns faktiskt massor av andra domäner kvar att köpa, så det är inte direkt som att någon över huvud taget borde ha någon som helst anledning att klaga på någonting, om ni inte vill komma med konstruktiv kritik eller feedback, då. försök växa upp lite först bara...

so just mind your own business, fucktards!

13nya sidan Empty Småpojkar =P 2009-01-04, 03:24

Viv



"Välkommen till vår stad,
där blir du osynlig
Där du är i allas betraktelse
men syns ändå aldrig
Folk gömmer sig bakom fördomar,
och ser vad de vill se.
För det finns för hårda
interna krav på vilka man leker med

De är livrädda för att du är fylld utav förakt
Och det är aldrig fel att vara på sin vakt
Livrädda för att du försöker få nåt sagt
Eller kanske ännu värre försöker skapa en kontakt
Sandlådementalitet till hjälp att döma människor
Så låt oss se... Du och du får vara med och leka!

Välkommen till vår stad där ingen ger vika för de som är lika
Välkommen till vår stad där ingen ger vika för de som är lika bra
Alltså om du har hink och spade.

Det är inte svårt att få en fördom bekräftad om man bara vill
Och bara ger sig fan på det
Men om du för en gångs skull var ärlig mot dig själv och sa:
"Aha! Det jag gör är hopplöst fel..""

Alinge texas by Räserbajs. Syftar på Alingsås men är applicerbart lite här o där tycks det mig.

14nya sidan Empty Sv: nya sidan 2009-01-04, 03:53

Aursari



Jag har först och främst inte försökt bitcha.. jag har tagit upp en fråga som uppenbarligen blivit väldigt infekterad. något som jag ser som en bra sak.. För då finns det ett värde i frågan. Debatt och Konflikt är alltid närvarande...

Som jag har skrivit gång på gång på GÅNG, jag menar inget illa. jag har tagit upp tanke mönster som ingen annan har velat sätta fingret på. för det kanske jag är en obildad dum idiot , eller vad det nu kallas. RETARD tror jag.

Men om en sådan Diskussion inte kan uppkomma hur skall ni kunna bo med varandra i fred och lycka?.

Jag tycker själva mentaliteten Skriker radhus Grannsämja. .

Förlåt igen hendrik men jag är verkligen inte en idiot.

Och jag vet att du är väldigt förbannad. men det du skrev på slutet var ganska lågt.

Vad vet du om mina drömmar och Visioner???

Men vi släpper det här nu....

EN OFFICIELL URSÄKT, JAG HAR INTE MENAT ATT STÖTA MIG MED NÅGON.

15nya sidan Empty Sv: nya sidan 2009-01-04, 16:48

henrik



Ursäkta mig.

Ja Alex, Förlåt, det var riktigt lågt, jag hoppas du kommer förbi och tar en kaffe någon dag så att vi kan hångla och ha försonings...kaffe. (för att sänka nivån lite. ^^)

Arvid, var inte så jäkla duktig, viktigpetter. =)

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet