jordskepp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

GlobalVision?

3 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1GlobalVision? Empty GlobalVision? 2008-12-12, 12:21

Aursari



Okej detta inlägg kan tolkas som lite dumt, men en Nyfiken fråga är hur Tanken på hur Stort ett jordkepp bör vara, alltså när tar gränsen slut och vi börjar leva i en stads stat in så olik gamla Grekland. Och hur skyddar sig ett jordskepp mot yttre angrepp som Piratskepp , eller ostindiska kompaniet (eller vad man skall kalla det :P)....?
Min tanke skall varje jordskepp ha befolknings begränsning, ett ledande styre(hirarki) eller gräsrotsDemokrati . jag röstar iof för det andra.

Senare skede gäller för mig tanken att vara så mycket stelth som möjligt, inget Tydlig Glänsande. Korparna vill ha allt som glimmar.

Och ingen vill ha en korp näbb i ögat.
....., , så betala Tv-avgiften

2GlobalVision? Empty Sv: GlobalVision? 2008-12-14, 00:16

meffo



det är ingen fara alltså, jag tänker ha mg42 på min traktor, så att jag kan bestämma allt och även skydda mig mot pirater. ^_^

3GlobalVision? Empty Sv: GlobalVision? 2008-12-15, 14:11

Aursari



miniguns på traktorn lr ;P ....

4GlobalVision? Empty Sv: GlobalVision? 2008-12-15, 20:59

meffo



ja, om det är nödvändigt, vilket jag i och för sig inte tror att det blir, men det känns ändå viktigt att understryka att jag tänker göra allt jag kan för att skydda, hjälpa och ta hand om både mig själv och mina medmänniskor.

förhoppningsvis kan vi istället för att oroa oss se fram emot en stad eller flera i likhet med typ mos isley från star wars. en hel civilisation med earthships alltså. jag tänker mycket the venus project, ah.

5GlobalVision? Empty Sv: GlobalVision? 2008-12-15, 21:03

henrik



Jag tycker att det är jävligt viktigt att man på alla sätt tar avstånd till våld och istället knullar ihjäl sina fiender.

6GlobalVision? Empty Sv: GlobalVision? 2008-12-15, 23:22

meffo



henrik skrev:Jag tycker att det är jävligt viktigt att man på alla sätt tar avstånd till våld och istället knullar ihjäl sina fiender.

ouf vad sant, jag är mycket för sex också alltså. polyamori, polygami och polygangbangs är helt klart tilltalande idéer på olika sätt och av flera olika anledningar också! =D

7GlobalVision? Empty Sv: GlobalVision? 2008-12-30, 17:49

Aursari



hummmm jag såg en documentär om hermafroditer.. den kan tyckas att i ett samhälle med total balance mellan könen så blir det total jämlikhet..... men det är helt fel. hermafroditerna försöker skada sin partner så den andra hermafroditen skall ta honans roll i sexleken.....
Och likadant skulle männsikor fungera i venusprojektet. det skulle vara väldigt naivt att tänka något annat.
men om vi värkligen tror att något stort kommer hända och matriarkatet kommer åter till bruk så kanske.... men tänk världen utan män.... jävligt mycket skitsnack skulle det bli

8GlobalVision? Empty Sv: GlobalVision? 2008-12-30, 22:26

Gäst


Gäst

Shit vilken nivå det är på forumet nu alltså =P
Ska vi inte ta och höja den lite måhända?

9GlobalVision? Empty Sv: GlobalVision? 2008-12-31, 21:16

Aursari



Folk som sitter på höga hästar faller hårdare.

10GlobalVision? Empty Sv: GlobalVision? 2008-12-31, 21:19

Aursari



11GlobalVision? Empty Sv: GlobalVision? 2009-01-03, 15:17

Gäst


Gäst

Aursari skrev:Folk som sitter på höga hästar faller hårdare.

Du ska slippa mig här, no worries.
Och jag sitter knappast på någon hög häst, men jag har kämpat med jordskeppsidéer i 5 år och vill ha något seriöst, uppenbarligen är du helt fel person att diskutera något seriöst med och om någon förstör för någon annan så är det väl du isåfall eftersom det inte kommer något speciellt vettigt ur dig alls.

Behåll du din grupp för inbördes beundran, hoppas det funkar.

Cheerio.

12GlobalVision? Empty Sv: GlobalVision? 2009-01-03, 18:17

Aursari



Ja om du vill se det så är du väldigt trångsynt och dum. det finns en hel del att läsa mellan raderna.. men det är väll sånt man missar när man har blivit lite skogstokig.

Och förövrigt värkar det vara du som vill bli beundrad, annars skulle du inte vara här så mycket och försöka veta bäst hela tiden.

Och den här tråden är högst nödvändig.. för det du missar hur lätt det är att få upp en konflikt..

Du är ingen diplomat och det är inte jag heller. och det märks.. tänk på det i framtiden...

Ciao.

13GlobalVision? Empty Sv: GlobalVision? 2009-01-03, 21:33

henrik



Nej, det finns ingenting att läsa mellan raderna.
Och om det nu skulle finnas någonting som du har lagt in mellan raderna, som faktiskt är vettigt, skriv det rakt ut, alla är inte lika smarta.

jag fattar liksom inte ens det vettiga i bibeln.

14GlobalVision? Empty Sv: GlobalVision? 2009-01-04, 03:02

Aursari



bli inte irriterad Henrik. det är inget riktagt mot dig. som sagt menade jag inget illa med detta inlägg som jag skrev tidigare. men om folk tycker det är låg nivå så förstår dom inte vad jag försöker komma till.

Men om det skall vara så. det var det inte jag som började klaga på andras nivå... Och om du inte tycker om hur jag uttrycker mig så förlåt, men det är sån jag är. och jag trodde det var ett Forum där man fick uttrycka sina tankar och idéer.

Men jag kanske oxå skall låta bli i framtiden..
Dock så kommer det kanske bli lite onyanserat och tråkigt...

Det Är så här jag talar och skriver . Genom liknelser och metaforer...

15GlobalVision? Empty Sv: GlobalVision? 2009-01-04, 16:56

henrik



Sorry, jag blir lätt irriterad, och uttrycker mig då plumpt och korkat, sorry.
Men, vi får som sagt ta och höja standarden lite, om man vill att folk skall få något intresse alls.

Jag känner inte dig, även om jag gärna hade velat, och då är det hemskt svårt att tolka liknelser etc. Man vet ju aldrig hur ett exakt ord skall läsas, när man inte använder orden till vad de oftast betyder. Det blir enklare ifall folk försöker, gärna på ett vackert målande sätt, om man behagar, men ändå försöker uttrycka det de vill säga, någorlunda "exakt".

Höga hästar kommentaren var faktiskt väldigt onödig, men alla mna kommentarer var onödiga, så skit samma. Kom över om du är sugen på kaffe eller så btw, jag har tråkigt.

16GlobalVision? Empty Sv: GlobalVision? 2009-01-04, 22:15

meffo



Jonas skrev:Shit vilken nivå det är på forumet nu alltså =P
Ska vi inte ta och höja den lite måhända?

vad fint att du precis gjorde det själv då. skriv något konstruktivt eller ingenting alls. sluta ta ut din brist på kreativitet och empati mot oss om du inte kan uttrycka den bättre. skapat en egen tråd någonsin? skulle tro det, ja, flera riktigt snygga faktiskt. off-topic också, har du inga globala visioner borde du ägna dig åt de visioner du faktiskt har. inget illa ment, but information is free, mind you.

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet