jordskepp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Jonas

3 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Jonas Empty Jonas 2008-12-07, 20:45

Gäst


Gäst

Alla mina inlägg försvinner härifrån nu.



Senast ändrad av Jonas den 2009-01-03, 15:25, ändrad totalt 1 gång

2Jonas Empty Sv: Jonas 2008-12-08, 07:25

meffo



wow, hej! mäktigt, intressant! jag är absolut intresserad av att komma upp och se hur långt ni har kommit, när det nu passar, det är jag säker på att flera andra medlemmar här på forumet håller med om. =D vi är väl mestadels bosatta i göteborg/stockholm eller nåt sånt...


jag skulle vilja säga att du är oerhört välkommen här på jordskepp.nu! hoppas vi kan ha ett bra utbyte av varandra... =D

tack för att du registrerade dig, även.

3Jonas Empty hoho 2008-12-20, 11:16

erkiperki



gött jonas att du gick med också. välkommen!

kan du inte posta din sida med din vision så alla kan gå in och kolla på den?

4Jonas Empty Sv: Jonas 2008-12-20, 18:46

Gäst


Gäst

Alla mina inlägg försvinner härifrån nu.



Senast ändrad av Jonas den 2009-01-03, 15:26, ändrad totalt 1 gång

5Jonas Empty Sv: Jonas 2008-12-20, 19:08

henrik



Härlig slutklämm må jag säga. =)

Hur har ni tänkt med de praktiska lösningarna och designlösningar? har ni börjat göra ritningar etc? har inte riktigt fått en klar bild utav hur långt du/ni kommit?

härligt att ha dig med iaf!!!

6Jonas Empty Sv: Jonas 2008-12-20, 19:18

Gäst


Gäst

Alla mina inlägg försvinner härifrån nu.



Senast ändrad av Jonas den 2009-01-03, 15:26, ändrad totalt 1 gång

7Jonas Empty Sv: Jonas 2008-12-20, 19:31

henrik



har du ritningar etc på datorn så hade du jättegärna fått skicka dem över msn/mail? om du ite oroar dig för copyrights =)

hade vart hemskt intressant att se.

henrikjbodin@hotmail.com

Jag hade jättegärna kommit upp och hjälpt till med bygget, för att lära mig lite mer och få lite mer erfarenhet. jag och gustav och arvid pratade även lite tidigare nu idag om detta:

http://earthship.net/modules.php?name=News&file=article&sid=303

om inte det hadse varit en käck grej för att bli lite mer "pro"

8Jonas Empty Sv: Jonas 2008-12-20, 19:44

Gäst


Gäst

Alla mina inlägg försvinner härifrån nu.



Senast ändrad av Jonas den 2009-01-03, 15:25, ändrad totalt 1 gång

9Jonas Empty Sv: Jonas 2008-12-20, 20:01

meffo



oh, tackar, tackar. information skall vara gratis ja. otroligt snygga husritningar!

jag vill nog åka till holland ändå, bara för att lära mig, hade ändåså mestadels tänkt spendera nästa år på att planera och förbereda så mycket jag kan - och om man är med i praktiken får man know-how, vilket är närmast nödvändigt (vilket är den största anledningen till att jag är överlycklig att ha dig här!). sedan att det skulle på typ €1000 för utbildning i fyra veckor är visserligen en pärs, men ändå klart värt att spara ihop till och investera.

nu händer det grejer! whoho! känner jag press på mig att skriva ihop våran verksamhetsbeskrivning också. bra som fan alltså! hurra!

10Jonas Empty Sv: Jonas 2008-12-20, 20:05

henrik



grejen var ju lite att knyta lite kontakter, och få en liten semester. holland är ju alltid kewl liksom. tycker även jag att det är jävla bull att ta betalt, men för egen del har pengar ett ganska lågt värde, pengar är papper liksom, bull, men ibland får man ju "gilla läget".

låter dock jävligt sweet att komma upp och tälta! vi är nog ett litet gäng som gärna lånar ut våra kroppar mot lite information och gött häng. =)


ser fint ut! ni har ingen typ infrastrukturplan över området? hur husen vill planeras senare? har ni laner på att expandera? och möjlighet? hade vart jävligt intressant att ses och snacka om allt, om du är i götet något? eller på annan ort.
jag själv är inte alls främmande till att slå ihop för att skapa så stort projekt som möjligt, men då krävs det ju att alla är på samma plan och kan trivas liksom. att man delar samma visioner och värderingar på olika sätt.

11Jonas Empty Sv: Jonas 2008-12-20, 20:34

Gäst


Gäst

Alla mina inlägg försvinner härifrån nu.



Senast ändrad av Jonas den 2009-01-03, 15:28, ändrad totalt 1 gång

12Jonas Empty Sv: Jonas 2008-12-20, 20:41

Gäst


Gäst

Alla mina inlägg försvinner härifrån nu.



Senast ändrad av Jonas den 2009-01-03, 15:28, ändrad totalt 1 gång

13Jonas Empty Sv: Jonas 2008-12-20, 20:59

henrik



fattar poängen, och planer spikas ju sällan, känner jag/vi att vi är lite tryggare efter vi/jag vart uppe hos dig och grejat, så får man se hur det blir.

absolut. =)
men sedan så är det ju ett val om man vill leva så som man "skall" eller om man skall leva så som man vill, eller "bör". På samma sätt som jag absolut vägrar betala mina spårvagnsböter. hahaha
men, klart man måste spela spelet lite, även om det bara är ett jävla spel.


låter sunt och vettigt att köra på medan man har möjlighet. För mig är ju tankarna fortfarande rätt färska, har inte hunnit förskaffa mig all information som jag känner att jag behöver, och inte heller hunnit reflektera över den informationen som jag faktiskt har fått tag på. men jag är verkligen tänd på att hjälpa till, vare sig man bestämmer sig för att slå ihop eller bygga på olika platser, i vilket fall kommer det ju öka möjligheterna för ALLT vad har med jordskeppsutveckling i sverige att göra ifall man kan nätverka och få en typ utav rörelse att startas. (Och du har ju väldigt mycket kunskap och erfarenhet som jag själv saknar.)

om man skall tänka framåt, så kommer ju nr 3 nr 4 och nr 5 få det fruktansvärt mycket lättare än det första. ifall folk får upp ögonen för att det faktiskt fungerar. Jag känner ju själv att det är helt otänkbart för mig att leva på något annat sätt liksom.

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet