jordskepp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

aktivität

4 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1aktivität Empty aktivität 2008-11-19, 21:35

meffo



jag funderade lite på hur jag skulle lägga upp det här inlägget, men eftersom jag ändå är jag lindar jag inte in budskapet på något sätt.

till alla medlemmar på jordskepp.nu:
sluta vara så jävla slöa! ni måste ha massor av idéer och tankar allihop, spotta ur er dem! skriv ett inlägg på forumet för i helvete. om det bara är jag som droppar en och annan post då och då blir det snabbt tråkigt. det behöver inte vara seriöst eller strukturerat, se till att aktivera er lite bara. nu alltså.

2aktivität Empty Sv: aktivität 2008-12-12, 12:59

Aursari



Dude, man skriver när man har något att säga. du plågar inte en växt att växa fortare.. det är inget man har makt över... övergödar du så dör det ..

3aktivität Empty Sv: aktivität 2009-01-28, 19:49

meffo



den här tråden har givit upphov till mer värdelöst skit än jag någonsin hade kunnat ana när jag skapade den. jag tar på mig all skuld själv, även om jag inte tror på några syndabockar.

en annan, mer meningsfull aktivitiet vore helt klart att ta bort det här bajsfyllda jävla forumet och starta på ny färsch kula. jag är seriös alltså (vad det nu betyder?).

en rätt stor poäng med att ha ett forum på internet. eller en sida, alltså ett domän, är att sälja. sälja sig själv och sälja konceptet. mycket av det som skrivits här säljer inte särskilt mycket alls faktiskt. mycket av det som skrivits här skrämmer snarare än säljer, vilket är att motarbeta vårt syfte. alltså korkat.

4aktivität Empty Tjafs. 2009-01-29, 13:36

Admin


Admin

meffo skrev:en rätt stor poäng med att ha ett forum på internet. eller en sida, alltså ett domän, är att sälja. sälja sig själv och sälja konceptet. mycket av det som skrivits här säljer inte särskilt mycket alls faktiskt. mycket av det som skrivits här skrämmer snarare än säljer, vilket är att motarbeta vårt syfte. alltså korkat.

Jag pratade med dig igår på telefon om det här men jag tänkte att jag antecknar min åsikt här med.
Visst att vi vill ha en "seriös" image, för att kunna hora åt myndigheter och kommuner i syftet att få eventuella tillstånd eller bidrag. Men jag tror inte att forumets nivå kommer att höjas genom att vi tar bort alla ämnen o trådar för att börja på ny kula.
Det är ju inte forumet i sig som är oseriöst, utan de inlägg som kanske postas ibland. Men vi kan inte ha en nivå på vad som är okej eller hur det är okej att uttrycka sig för då går vi ju emot det vi själva tror på lite. Användarna kommer ju fortfarande figurera på ett nytt forum om det skapas, alltså kommer ungefär samma nivå råda.
Forumet står ju inte bakom inläggen utan användarna som sagt.

Det vi behöver är alltså inte ett nytt forum utan kanske en annan domän eller någon typ av dokument där man istället gemensamt förklarar hur vi fungerar och vad vi vill.
Forumet är till för fåniga idéer, flummiga visioner, seriösa tekniska lösningar eller förklarande beskrivningar.
Ett domän kostar inga pengar nästan så det är ju lättare att skapa ett nytt istället för "censurera" det befintliga.

I denna verksamhetsbeskrivning/dokument/domän som jag pratar om ska man självklart sälja sig så mycket man kan, man kan kanske nämna att man har ett forum för att dryfta idéer och tankar men man behöver ju inte länka till det heller. Söker man bygglov eller likanade så är det ju självklart en viss seriös nivå man anpassar sig till som i alla myndighetssammanhang, vilket man i slutändan förhoppningsvis vill komma ifrån.

Yyäyä, tänkte ja ville ge denna syn på ämnet innan vi bara går in och tar bort saker. Åsiktsfrihet någon?

http://jordskepp.nu

5aktivität Empty Re : Meffo 2009-01-30, 15:05

modulation



Håller helt med Gurra varför i alla världen ska man slänga alla trådar och ska ett nytt forum ??
Förstår inte riktigt det,som gurra skrev så kan man ju inte reglera vad folk får skriva och inte skriva och eftersom att det kommer att vara samma människor i det "nya" forumet / sidan osv. så kommer det inte bli någon skillnad på inläggen.

Forumet är till för oss och då får man alltså skriva vad man vill..

Men självklart är det viktigt att ha en seriös image utåt så att vi kan "hora" oss hos kommuner och dylikt, men det kommer ju inte vara detta forum som är ansiktet utåt.
Utan vi kommer ju garanterat skriva en projekt beskrivning och skicka till respektive kommun där man vill söka bidrag eller vad man nu vill söka..
Detta forum är ju till för oss som är med i projektet.

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet